tweede weekie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Bosch - WaarBenJij.nu tweede weekie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Bosch - WaarBenJij.nu

tweede weekie

Blijf op de hoogte en volg Bo

11 September 2012 | Suriname, Paramaribo

eeey, fawaka (alles goed) jaaaaja begin het Surinaams al aardig te leren!! Het eerste reisverslag wat ik schreef is gewoon alweer een week geleden. De tijd gaat hier echt zoo snel, ik ben hier nu al weer 2 weken en heb eigenlijk het gevoel alsof ik er nog maar 1 nacht ben. In de afgelopen week heb ik weer best veel leuke dingen meegemaakt.

Maandag begon de eerste dag van me stage, ik vond het spannend maar achteraf was dat natuurlijk niet nodig en was het een leuke dag! Woensdag mocht ik al meteen mee op trip. Ik werd ’s ochtend om 8uur opgehaald, na nog wat boodschappen te hebben gedaan werd ik naar de vertrekplaats gebracht. Ik ging samen met 2 zussen en de mannen en 1 kindje van hun. We gingen als eerst varen om dolfijnen te spotten op de suriname rivier. Na een hele lange tijd varen was ik een beetje bang dat we ze niet meer zouden zien. Maar na een tijdje doken ze vlakbij onze boot toch op. Dat gevoel als je ze dan toch ziet is zoo leuk! Er zwemmen daar echt heel veel verschillende dolfijnen rond! Helaas heb ik geen goede foto kunnen maken maar alleen filmpjes. Die hebben jullie nog te goed als! Na de dolfijnen gezien te hebben vaarden we door naar de plantages, toen we tussen de bomen vaarden zagen we 2 brulapen in de bomen!! Zo vet om te zien, ook daar geen goede foto van kunnen maken door mijn enthousiasme. Toen we aangekomen waren bij de plantage rust en werk heb ik mijn ogen uitgekeken. Er woont daar een heel dorp vol mensen aan de overkant van de rivier zonder dat ze echt iets hebben. Ze moeten altijd de rivier overvaren om in de stad te komen. Bij die plantage hebben we gezien hoe ze garnalen drogen. Daarna hebben we nog schildpadden en kaaimannen gezien. Ik mocht ze vasthouden maar aaaah echt erg, ik durfde het gewoon niet. Nu heb ik er natuurlijk spijt van, maar ik zal ze vast nog wel vaker zien. Daarna zijn we nog naar fort nieuw amsterdam gegaan en hebben we daar nog uitleg gekregen. Het was echt een super leuke dag en ik was echt heel blij dat ik mee mocht op deze tour!

Donderdagavond was het tijd om eindelijk uit te gaan. We gingen eerst met een groep van 13 stagiaires uiteten en nog even wat drinken bij ons. Daarna zijn we naar havana lounge gegaan. Eerst kwam ik niet binnen omdat ik havaianas aan had. Echt onzin want de rest had birckenstocks aan en die kwamen wel gewoon binnen. Na veel praten was ik er al wel achter dat het echt niet ging lukken omdat het nou eenmaal in de ‘’huisregels’’ stond en ben ik met Laura op en neer gegaan. Die taxi kost alles bij elkaar nog geen 10euro dus dat is niet zo’n probleem. Ik heb daar echt een suuper leuke avond gehad!!

Vrijdag was ik vrij omdat ik voor mijn mkv naar de vreemdelingenpolitie moest. Gelukkig bracht onze huisbaas ons ’s ochtends weg en zou ons aan het eind(!) van de dag want dat zou het wel worden zei ze weer ophalen. Daar eenmaal aangekomen moesten we eerst nog een stempel halen voor Jade en daarna moesten we ons MKV aanvragen. Gelukkig waren we niet de enigste, en waren er nog veel meer stagiaires die dit moesten doen. Eerst moesten we bij de ene balie ons paspoort laten zien en kregen we weer een nummertje voor een andere balie, vervolgens moesten we daar weer wachten en uiteindelijk daar weer allemaal formulieren inleveren en invullen. De meest onzinnige vragen moesten we beantwoorden: wie heeft je reis betaald en moet je het terugbetalen? Hoe ben je aan dit land gekomen etc. Echt onzin. Na 3uur daar te hebben gewacht is het gelukt en moeten we over 6! Weken weeeer terugkomen om het op te halen. Zo onzinnig dit allemaal.

Zaterdag ben ik overdag naar White Beach gegaan met mn huisgenoten, was echt heel chill daar. Helaas is het wel driekwartier met de taxi en dit is het dichtsbijzijnde strand, dus dit kunnen we helaas niet elke week doen. Jammer genoeg was ik op het eind van de dag wel een beetje verbrand, maar dit is nu alweer helemaal bij getrokken naar bruin gelukkig. ‘savonds was het weer tijd om uit te gaaan! Eerst zijn we nog naar een theatervoorstelling gegaan wat over probleemjongeren ging. Daarna hebben we bij Ylona en Linda wat gedronken met z’n allen en zijn we naar Zsa Zsa Zsu gegaan. Weer nieuwe mensen ontmoet en weer een heele leuke avond gehad daar.

Ik lag om half 5 op bed en werd zondag om half 9 alweer wakker. Dat is een beetje het jammere van hier, want dat komt gewoon door de hitte. Het was echt meeega heet die dag, dus we hebben niet veel uitgevoerd. We zijn nog even naar fort zeelandia geweest en de palmentuin en daarna alleen nog thuis niks gedaan. Nu komt er weer een weekje stage aan.

Ik zal nog wat foto's op fb zetten, dit is de link http://www.facebook.com/media/set/?set=a.417894518272830.99641.100001568552590&type=3

Tot het volgende verslag!

xxxxx

  • 11 September 2012 - 03:35

    Maike:

    Haa lief poppedijntje! Wat een heerlijk verslag om te lezen vanaf de andere kant van de wereld tijdens stage door haha, Je schrijft echt precies zoals je het zou vertellen, zo leuk!!! Maar wat een gedoe met dat MKV zeg, word je toch niet goed van! We gaan heeeeul snel skypen lieverd, XXXXX

  • 11 September 2012 - 14:02

    Mam:

    Hey Schatje,
    Wat ben ik jaloers op je verhalen, hoop dat ze zo mooi blijven. Geniet van alles
    xx mama

  • 11 September 2012 - 20:24

    Bob:

    Hoi Lieverd!
    Leuk om je verslag weer te lezen. Volgens mij vermaak jij je wel, geniet er maar van. Want hier is het behoorlijk regenachtig weer. Snel weer keer skype!
    XXx

  • 15 September 2012 - 00:22

    Jan En Dikkie:

    Hallo Bo
    Wat super leuk om zo te lezen . Schrijf maar veel dan kunnen we hier allen van meegenieten.
    Hier was het vandaag al herfst-achtig, dus geniet maar lekker van het mooie weer.
    We wensen je een mooie tijd.
    Liefs Jan en (D)ik

  • 15 September 2012 - 18:51

    Jacqueline:

    Hoi Bootje

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Ben trots op je!!
    Geniet er lekker van, maar dat lukt zo te horen wel..

    Dikke kus je tante

  • 24 September 2012 - 23:41

    Marleen:

    skatjeeee oh wat erg, ik lees dit nu pas!
    Maaar mooie verhaal weeerr, kiek uut naar de volgende!
    Moest eerlijk gezegd wel lachen om die Havaianas omdat jij
    die moest en zou hebben maar niet kon vinden haha, maar natuurlijk
    niet zo leuk voor oe pupke! lufors

  • 27 September 2012 - 02:40

    Leonne:

    Ha Bo , mooi om dit te lezen. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt daar . Zo zie je nog wat van de wereld , met een heel andere cultuur en een prachtige natuur. Geniet ervan !!! Veel liefs johan & leonne xxx

  • 30 September 2012 - 23:11

    Joke Van Gelder:

    Hey Bo,

    Wat een belevenissen, je foto's zijn erg mooi.
    De natuur is daar indrukwekkend zo te zien.
    Leuk dat je zoveel stagiaires kent,
    waar je samen uitstapjes mee kan organiseren.
    Ik wens je nog een hele fijne tijd daar toe.
    Groetjes vanuit je thuisland Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 16679

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 22 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: