nieuwe thuis? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Bosch - WaarBenJij.nu nieuwe thuis? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo Bosch - WaarBenJij.nu

nieuwe thuis?

Blijf op de hoogte en volg Bo

06 November 2012 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve mensen,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb, maar het leven is voor mij hier al zo normaal. Dingen die voor jullie heel leuk zijn om te horen, voelen voor mij al zo normaal dat ik denk dat het voor jullie ook niet meer interessant is.

Maar het gaat nog steeds super goed met me, en ook op stage heb ik het goed naar me zin! De mentaliteit van dit land bevalt me echt meer dan goed en kan soms niet begrijpen dat dit er in Nederland niet kan zijn. Hier stresst niemand maar chillt iedereen, hier haast niemand zich maar doet rustig aan, hier rent niemand maar wandelt, hier loopt iedereen met een paraplu voor de zon en niet voor de regen en hier lacht iedereen in plaats van te chagrijnen. Dat leven wil toch iedereen?!

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met vertellen want heb de afgelopen tijd weer veel meegemaakt. Zo ben ik opgelicht op kantoor door een javaanse vrouw. Me baas was er niet en ze vertelde dat ze garnalen kwam brengen voor me baas en dat als hij er niet was dat ze het aan een dame moest geven die op kantoor was, ik dacht dat ik dat was, en gaf haar dus netjes 30 srd voor de garnalen, bleek het een grap te zijn en was het helemaal niet waar. En ze zij nog zoooo lief dankjewel en ze zag er echt schattig uit, nou dat was ze dus echt niet want ik baalde er flink van. Maar nu weet ik voor de volgende keer dat ik op me
hoede moet zijn en nu achteraf kan ik er wel om lachen.

Het uitgaan is nog steeds niet aan het vervelen en sla het dan ook niet vaak over. Vorige week ben ik naar een full moon party geweest op Ayo (Jodensavanna). We zijn daar met de bus naartoe gereden, vanuit Paramaribo anderhalf uur rijden. Daar onze hangmatten opgehangen en daarna lekker gegeten. ’s Avonds was er een dj aan het strand, kampvuur, veel alcohol en vuurwerk. Dat werd een erg mooi feestje wat tot diep in de nacht duurde, echt veel geslapen heb ik dan ook niet. De volgende dag hebben we nog de hele dag daar aan het strand gelegen en ‘smiddags weer terug gereden naar Paramaribo. Een keer een andere trip, maar dit was toch ook wel heel leuk.

Ook ben ik een paar weken geleden meegegaan op dolfijnen/kaaimannentrip. De dolfijnen had ik al een keer gezien maar toch was het leuk om ze nog een keer te zien. Daarna vaarden we door naar Frederiksdorp en daar hebben we eerst wat gegeten en toen het donker was zijn we verdeeld over 3 boten het moeras in gevaren. Alleen de bootsmannen hadden lichtjes op hun hoofd dus je zag echt weinig en we vaarden echt super hard. Dat was echt vet hoor! Op het eind was er een heuvel waar de boot overheen moest en toen gingen we op zoek naar kaaimannen. Er was een man aan de voorkant van de boot met een strop waar die ze mee kon vangen. En dat was echt super eng serieus. We mochten hem daarna aan land allemaal vasthouden en eigenlijk durfde ik niet, maar toen iedereen het deed heb ik het toch maar snel gedaan. Daarna zijn we teruggevaren, en dat vond ik echt vet vooral omdat het zo hard ging.

Dit weekend was het feest van het bedrijf waar ik stage loop en heb meegeholpen bij de munt/flessenverkoop. Het feest is zeeeker geslaagd en vond het erg leuk om mee te helpen.

Ik denk dat ik wel weer genoeg heb verteld. Vandaag komt opa aan, en dit weekend gaan we samen een super leuke trip doen, dus ik denk dat ik daarna wel weer genoeg te vertellen heb. Bedankt weer voor jullie super leuke reacties weer trouwens, vind dat echt super leuk om te lezen!

xxxxxxxxx

  • 07 November 2012 - 00:30

    Jori:

    Wat is het toch super leuk om je verhalen te lezen, je maakt echt leuke dingen mee en je schrijft het ook zo leuk op. Hier gaat alles zijn gangetje, zaterdag moet ik weer door de scan en dan krijg ik de 20e de uitslag, best wel weer spannend maar ik voel me een stuk beter dus ik denk dat het wel goed is. Ik wens je veel plezier met opa en wacht met smart op je volgende verhaal. Groetjes xxx Jori

  • 08 November 2012 - 19:18

    Rinus En |Lia:

    Hoi Bo,

    Nou dat gaat goed met die avonturen van jou.
    Wij zijn ook een keer mee geweest in Brazilië op kaaimannenjacht.
    Onze ranger vong ze met de blote handen geweldig hé.
    We hebben toen ook piranja's gevangen op de Amazone rivier.
    Maar al die feestjes van jou met kampvuur op het strand vervelend toch!!
    Manjana manjana en wij hier maar stressen.
    Geniet met volle teugen het is zo weer voorbij of kun je verlengen?
    Misschien vind opa het ook wel leuk daar in Suriname je weet nooit!
    Laat hem maar leuke plekjes zien,heel veel plezier.

    Groetjes Rinus en Lia

  • 09 November 2012 - 17:00

    Edith Smidt:


    Hoi bo wat leuk om weer wat van je geweldige
    avonturen te lezen,lekker lijkt mij het ook
    dat alles daar zo relaxt gaat.
    heel veel pleziermet opa daar,
    geniet ervan.
    als ik dit te schrijven naar jou,
    zijn lars en rens nog aan het bijkomen
    van de leste mert.
    gr edith

  • 09 November 2012 - 17:19

    Margo Wassink:

    Hoi Booootje, wat een prachtige spannende verhalen. Jij maakt t mooi allemaal mee meis!!!
    Dat die Javaanse vrouw zo'N onschuldig blank meisje voorde gek houdt .......niet leuk he.
    Dat uitgaan lijkt me super daar op t strand, vollemaan en tropisch temperaturen super romantisch! Wij zitten steeds meer binnen, T is al zo vroeg donker hier. Wel gezellig met zijn allen "boer zoekt vrouw kijken" (erg kneuterig, en dan missen we jouw gezellige klets wel).
    Heel veel plezier met je opa en vette knuffel van ons allemaal, daaag lieverd groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 16677

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 22 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: